Khamis, 5 Mac 2009

Alangkah kejamnya.......


Keratan akhbar kosmo:

TELUK BAHANG - Kehadiran sekumpulan burung gagak yang mengerumuni sesuatu di tepi jalan Batu Feringghi berdekatan kawasan Pulau Asmara di sini bukanlah asing bagi tukang sapu Majlis Perbandaran Pulau Pinang (MPPP), T. Verappa, 36.

Namun, semalam dia berasa tidak sedap hati lalu berpatah balik untuk melihat apa yang sebenarnya dikerumuni oleh kumpulan gagak tersebut.
Mengejutkan, kumpulan gagak itu sedang mematuk mayat seorang bayi yang masih bertali pusat dalam keadaan tertiarap di sebatang longkang di situ.


"Walaupun saya sudah terlajak kira-kira 100 meter dari tempat itu, tapi saya berasa lain macam pula sebab jumlah burung itu terlalu banyak.
"Saya hampir pengsan apabila mendapati benda yang dikerumuni itu merupakan mayat seorang bayi lelaki yang cukup sifat," katanya ketika di temui semalam.


Menurut Verappa, ketika kejadian pada pukul 10.30 pagi itu, dia baru selesai menyapu sampah di kawasan berhampiran

Kenapa ada manusia sekejam ini dekat M'sia skang nih???Sanggup seorg ibu yang bersusah payah mengandungkan anaknya selama lebih kurang sembilan bulan membuang anak yang dilahirkannya dalam keadaan tanpa seurat benang nih??Adakah ibu kepada bayi ini manusia,atau hantu,atau jin atau langsuir atau setan atau ???mayat bayi yang tidak berdosa ini dikelilingi oleh berpuluh ekor gagak..bayangkan..adakah bayi ini meninggal setelah dilahirkan??Atau pun dia dibuang hidup2 lantas dibiar mati kelaparan,kesejukan dan jasadnya dipatuk patuk oleh gagak,digigit oleh semut atau serangga2 yg lain...dapatkah anda bayangkan betapa sakitnya jasad bayi itu menanggung kesakitan itu??Kejam..teramatlah kejam..

Bayangkan jika En.Verappa ini tidak berpatah balik..apa akan jadi kepada jasad bayi ini??Kasihan..gagak2 yang kelaparan itu akan mematuk2 tubuh bayi ini sehingga menjadi seperti bangkai haiwan...bayangkan..
Persoalan yang kakjah nak kupas kat sini...KENAPA MANUSIA MAKIN KEJAM..manusia memang x dapat lari dari melakukan kesilapan..kadang2 hawa napsu melebihi akal yang waras..siapakah ibu kepada bayi ini??Adakah seorg remaja yang telah terlanjur dgn boifrennya..atau seorang ibu yang tidak punya wang utk membesarkan anaknya..atau seorang pendatang asing yang ketakutan apabila bayinya mati setelah dilahirkan...kita boleh meneka..hanya Allah yang tahu..Sedih kalau dapat tau yang ibu bayi ini adalah seorang ISLAM..Kenapa begitu kejam sekali..kenapa perlu bayi ini dicampak ke dalam longkang..kalaulah takut sekalipun..jgnlah membuang bayi itu ke tempat yang cukup hina seperti itu...dunia2..apa nak jadi..kakjah mintak simpangla jadi mcm tu..kakjah mintak doa pada ALLAH S.W.T supaya ibu kejam ini ditemui..biar dia terima hukumannya..
p/s: Setiap tindakan..ingat ALLAH..ingat Ibu dan Ayah..ingat maruah diri kita..


4 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

salam...
mmg kimak sggh cilake itu suspek *^%*
@#@$&^% tau tangung x tau
mmg kompem xkn tertanggungnye kt sane nnt
bile bc post yg ni pergh pilu bai
melihat sekujur jasad sorg baby yg dslamat oleh mr.verappa dr santanpan bf skmpln gagak.pergh lg skali
wasalam...

Tanpa Nama berkata...

Assalamualaikum...,
kakjah,sedangkan binatang sayang akan anaknya,Nabi s.a.w. prnah bersabda,kiamat itu sudah dekat bila mana maksiat bermaharajalela di muka bumi ini.

PROFFY berkata...

mcm sial siapa yg tau buat anak..pastu buang..!!
bagus kasik potong je anu dowang!!!

kakjahku berkata...

btol kata korg2 sume nih..lahanat tol manusia yg buang2 nak nih

 
© 2007 Template feito por Áurea R.C.